Majbrasa ska det va

Vad det tar tid att bli som ny igen... Hann knappt börja känna mej bra igen innan det var dags att gå tillbaka till kotknackaren för att rycka till allt felande igen. Då var jag int ens så pass rak som han hade hoppats så ska dit ännu en gång som förhoppningsvis ska göra att jag blir mestadels rak igen men måste även börja tänka ännu mer på hur jag sitter när jag jobbar och se till att stå mycket. Inte alls bra med stillasittande jobb.. Men nu var det tre dagar sen och känner mej faktiska rakare än på vääldigt länge och inte alls lika ont så ont idag. Men har nog gjort lite väl mycket igår kväll och under hela idag så väldigt stel så lite sliten i kroppen igen men härligt trött i den i alla fall.

Sista april firades med god middag hemma på Tynderö och sen gick jag och Mist ner till Bygdis och pratade med en massa folk och såg på brasan, som var väldigt liten men traditionell och mysig. Men det är så roligt hur folk verkar dras till Mist så igår kom helt okända människor fram och snackade länge och väl och flera personer, i alla åldrar, kom och sulle hälsa på henne. Så vi får nog passa på och köra på "hundtricket" i sommar i stan för även där verkar många dras til henne. ;)
Sen blev det en tur in till staden för lite kvällsbesök..
 Men summa summarum så var det en väldigt lugn och skön sista april som nog inte hade kunna varit så mycket mer passande för mej.

Första maj dagen har spenderats mestadels med hästarna så jag först red Bubbas och han tyckte att det var väldigt varmt så han ville bara slappa ute i skogen så turen avnjöts i lugn och ro. Även min lilla Bibbas verkar folk dras till så när vi var ute kom en gubbe från en gård där och tyckte att min pojke var så snygg och han bjöd på lite morötter så Bubbas blev väldigt glad och nöjd. :)
Sen blev det till att lasta in två ponnisar för att åka ner till Timrå torget och ha barnridning och det gick väldigt bra och det var riktigt skönt att vara ute i dagens väder.
Kvällen har återigen spenderats ute på Tynderö med god mat och årets första cykeltur men vovven så det har varit mycigt men nu är det snart dags att sussa och ladda upp inför helgen som kommer bli ganska slitsam men rolig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0