I Montreal!

Kom till Arlanda vid fyra på tisdags morgonen lite lagom trött och checkade in och igenom tullen och allt sådant för att sedan vid 6:25 ta flyget till Frankfurt för att mellanlanda. Där fick jag vänta cirka 2 timmar för att sedan hoppa på nästa flyg till Montreal och det flyget tog 7:45 timmar! Så äntligen efter mer än 13 timmars resande var jag framme och skulle hämta ut baggaget och hade med en barnvagn till Gustav och 2 av 3 av dom på flygplatsen som jag pratade med frågade riktigt skeptiskt om jag hade barn, så antingen tyckte dom att jag såg för ung ut eller bara inte passande som mamma. Sen kom jag fram till familjen Berglund som stod och väntade på mej och eftersom att dom är 6 timmar efter oss så var klockan bara mellan 13-14 nånting så var det strålande sol och full fart i hela staden.

När vi kom fram till deras hus så var det lite visning och det var stort och fint och jag fick ett stort gästrum att bo i och sen lekte jag med barnen en hel del och Ebba lät mej inte sitta lungt och stilla i många sekunder under kvällen.

På grund av tidsomställningen så blev det en tidig kväll för mej efter över ett dygns vakenhet och jag sov så gott och vaknade redan vid 7 i morse och kunde inte somna om efter det så vid 8 klev jag upp och då blev det lek med Ebba och Gustav på en gång med lite dockor och gossedjur. Så har dagen fortsatt men nu har jag nyss varit ute i och vandrat omkring lite själv i staden i snöovädret så trottoarena var det riktigt djup snö på nu och det ska komma 20 cm innan dagen är slut. Roligt nog var alla plogbilar jag såg just bilar, röda jeepar med en fastmonterad hyvel fram på fronten och av Anette fick jag sedan höra att många betalade dom för att skotta infarter och privata vägar och att de stora vägarna tas senare av riktigt plogbilar med mera.

Ikväll när Stefan kommit hem från jobbet ska jag och Anette åka iväg på lite shopping i underjorden på ett ställe som ska vara mer än tio så gånger stort som Birsta hemma så det ska bli roligt att se hur det ser ut och om man gör några bra fynd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0