Vilken dag

Började med en sväng till bilbesiktningen och på cirka 2 minuter var min bil godkänd så det var riktigt skönt.
Så för att fira blev det en långtur ända ut till Tynderö, skulle ut och hämta den lilla odågan och då passade vi på att ta en springtur i det vackra vädret. Kan ju erkänna att kondisen och formen inte är den bästa för tillfället men måste ändå ta det lugnt i början eftersom kroppen är så sne och sliten nu och måste vänja hela mej att springa på asfalt igen. Så kan skylla lite av segheten på ovana bara.. ;) Men efteråt såg jag till att stretcha ordentligt iså dom slitna knäna kändes bättre för ett litet tag i alla fall.

Sen blev det så klart stallet och först passade jag på att byta vatten åt ofjuren medan dom stod och åt och min lilla Bubbas(skulle tro att även dom andra också är skyldiga) har kommit på att det är jätte roligt att stå och slå med hoven i vattnet så det var ett tjock lerlager på botten som jag var tvungen att skrapa bort innan jag kunde fylla på nytt men sen blev det så klart och fint igen efter ett par dunkar.
Ridningen bestod av ett par trav varv ute i skogen för att sen tillbaka till paddocken och fila lite mera och nu börjar han bli så duktig med både form och hjälper. Jag har även börjat sitta ner i traven och på en gång när jag gör det sjukner huvudet ner så han verka trivas bättre med det, vilket känns lite ovanligt men jag har ju en ovanlig häst med. :)

Nu är det jobb som gäller men det är extremt lugnt och om en lite mer än en timme får jag gå hem och sova så det ska bli så skönt.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0