What a night

Fredagkväll och jag hade planerat att få njuta av avtt ha det lugnt och skönt helt ensam i stan.. Men som det så ofta blir så dök andra saker upp, vilket vände kvällen till att bli lång, rolig och lagom lullig kväll i trevligt sällskap.
Det började efter stallet då jag och Frida bestämde att något skulle göras så hon kom in till mej och vi hängde ett tag och bara snackade länge och velade över vad som skulle hända  innan vi kom fram till att lite party måste det bli och drickandet  började lite. Sen hamnade vi ännu mer oväntat hos en annan herre och det blev Rockband hela kvällen och jag var ganska duktig på gitarren, för att vara nybörjare, och Frida ägde på trummorna. Men jag kom fram till att jag tänker alldeles för mycket för att vara bra på sånt där.. Gick mycket bättre senare när hjärnan stängde av all onödig tankeverksamhet och bara körde.. Men det var som sagt riktigt roligt och så långt ifrån alla planer så blev det ju ännu bättre.

Sen gick vi hem til mej och Frida invigde min stora bäddsoffa och hon sa att hon sov jätte bra så hon rekommenderar den nog efter en krogkväll eller så... :) och det är ju så underbart att få slockna i sängen när man bara är lite små lullig, helt underbart att somna in och sen sover man som däckad ett bra tag.

Imorse hoppade jag upp och gick till jobbet och Frida stannade kvar ett tag så när jag kom hem hade hon bäddat ihop soffan och diskat så det var så skönt att komma hem då och då är hon ju helt klart välkommen ännu en gång.
Hade delat idag så gjorde bort några timmar på förmiddagen och sen åkte jag och red Fighter och beklagade mej lite för Bubbas över hur smutsig han är, det är verkligen dags för ett bad men han är ju inte så förtjust i att bli duschad. Men ska snart ta den dusten eller så får det kanske bli hink och svamp.

Sen var det jobb igen och det var väldigt lugnt så tiden gick ganska snabbt men jag blev så rastlös och hittade ingen som ville gå ut på krogen så var nära att ge mej ut på en springtur men kom fram till att det verkligen är dags att jag lär mej att ta det lugnt så har sett en jätte bra film med den snygge Heath.

Som vanligt har jag även funderat en hel del på en massa men just nu funderar jag mest på om jag är lite smått överaktiv.. Men samtidigt, vad är normalt och inte. Jag gillar mycket olika saker och som är tidskrävande och ser inte alltid nöjet i att ta det lugnt och bara slappa så egentligen kanske jag bara är väldigt bra på att utnyttja tiden och förgylla livet med stunder att minnas. För vad minns man mest, en helkväll med en kompis när man egentligen tänkte slappa eller en kväll när man sitter ensam hemma i soffan och ser på tvprogram som egentligen inte ens är så bra?
Känns som om jag prioriterar rätt för det mesta i alla fall =)
Måste dock se till att fixa till kroppen också så den håller ett par år till i alla fall för snart är även knäna helt körda igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0