Ettårsdag med den stora Älsklingen!! =D

Ojoj va tiden går fort.. Nu är det ett helt år sedan jag åkte hästbuss ner till Stockholm med Alf och hämtade min vackra Bubbas. Men då var det stor skillnad på honom, tjock och omusklad och tuffsig och stallägare vågade absolut inte ta av honom grimman i boxen för att byta och hon vågade inte ens testa lasta honom. När han kommit hem till Timrå sålyckades han få in en fullträff på mitt ben med sitt bakben och förstörde min telefon i den sparken. Sen följde en tid då jag var extremt fundersam över vad jag egentligen köpt för pålle, men vi kämpade på och blev ett bra team. =)
Så det äkänns riktigt bra och roligt att tänka på hur han har utvecklats, både fysiskt och psykiskt. Han är så vacker och har blivit riktigt cool i jämförelse, men ännu är det lång väg kvar innan han blir någorlunda "normal" men helt vanlig kommer han aldrig att bli och det är ju passande för mej. ;)

Dagen för oss firades med en ridtur i skogen men ingen av oss orkade göra något egentligen så vi skrittade runt på långa tyglar och försökte trava och jobba lite men det orkade inte jag så det blev bara slappande idag och en hel del morötter. =)









Haha, är inte mina små älsklingar sötast!!! =D


Resten av dagen ägnades åt städeri och jobb... och den förra garen kan inte ha gjort rent avloppet på flera år!! Så fruktansvärt äckligt med en massa gegg som nästan fyllde upp hela röret och som det luktade. Men det var bara att dra på storhandskarna och rensa och göra rent och som avslutning blev det lite skrubbning med Grummesåpa så nu är det fräscht och god luktande. :)

Avslutar med lite bilder på den lilla älsklingen när hon njöt av att få åka min bil:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0