"Shit happens all the time, why not be a part of it?"

Nu ligger jag hemma i soffan och funderar lite över livet.. Ska försöka göra en sammanfatta tankarna om livet här hemma..
Det är helt underbart att vakna upp och inte dra sig för att kliva upp och gå ut i stallet och jobba utan istället hoppa upp för att njuta av dagen och än så länge är jag nog ganska positiv om att få ett jobb inom någorlunda rimlig tid så livet känns väldigt ljust nu ändå.. 

Dock, som nästan alltid  följer ett Men..
När jag bodde där nere kunde man sopa "problemen" under mattan och slapp tänka på dem och de kom mest bara tillbaks när jag var hemma på kortvisiter och eftersom att tiden inte var så lång hemma så kändes problemen intensiva men kortvariga.. Men nu när jag är hemma igen så är det dags att ta tag i dem och lösa vissa, bearbeta andra och helt enkelt komma över vissa.. De som ska lösas och bearbetas blir nog bra med tiden men sämre på att veta hur jag bara ska komma över vissa..

Men, men.. Som man bruka säga så löser väl tiden allt och köra på den enligt mej braiga filosofin:
Det som är menat händer och händer/blir det inget så är det inte menat..
För det sägs väl att allt händer för en anledning? ;)
Och som jag skriver ganska ofta nu på vissa ställen så är jag ju trots allt en positiv grundsyn och det är ju inte alltid helt fel med lite mysteri.. ;)

                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0