Gatufestveckan!! =)

Partyt började i onsdags med att fira Ciccis 20-års dag och flytta in till henne lite tillfälligt. :) Först slappade vi och Lina lite innan folket började droppa in och jag var tvungen att arbeta lite.. Så sen försvann jag i cirka 4 timmar för att dyka upp igen när det var fullt ös i Ciccis lilla lägenhet. =) Kring tio drog jag ner till stan för att träffa Emilia och Lina som missat förfesten och vi sprang runt och kollade lite och myste på innan det var dags att gå hem och sova..

Torsdagen började med jobb men var ganska pigg när jag vaknade i alla fall så det gick bra och sen var det dags att vandra hela vägen upp till Emilia för att förfesta och vägen till henne är väldigt jobbig.. Som tur var blev förfesten lyckad och jag Frida, Amanda och Lina W satt och pratade en massa och hade de trevligt med de andra på festen.. Sen var det bara till att dra ner Gatufesten och vi ställde och och såg på Millencollin och dom var bra fast jag och Amanda kände att vi behövde röra lite på oss och spana runt lite fast utan någon riktig lycka.. Så vi slöt upp med dom systrarna W och gick ut till Kårtältet där resten av förfestarna satt ett tag innan Amanda skulle hem och sen följde Lina mej en bit på vägen hem så vi fick lite lite mystid.. :)

Fredagen började också med jobb och sen skyndade jag och Cicci iväg till Sara och hade som vanligt en rejäl förfest som jag lyckades bli väldigt onykter på men hade riktigt roligt där innan stan, tyvärr var jag nog lite tjatig över vissa saker på vägen ner och hade lite som lockade men turligt nog blev jag lite lugnare ganska snabbt.. ;) Sen lyssnade vi på lite artister och vi var några som red tjuren och jag ägde den och höll mej kvar i nästan två minuter  dock så hade jag kjol så visade nog lite väl mycket men det är sånt som händer när man festar =P
Kvällen slutade med en lite oförutsedd efterfest med riktigt trevligt sällskap som dock blev kort men som man säger så var natten fortfarande ung så fanns tid för fler händelser så det slutade som jag ville.. ; )

Lördagsmorgonen var slapp och riktigt mysig och sen efter lite prat kom jag fram till att det är väl bara att acceptera läget och njuta av det som händer i livet, har ju egentligen redan bestämt mej för att jag inte ens tid för något mer än det som livet redan innehåller..  =P Sen satt jag hos Cicci och såg film innan förfestandet skulle börja hos Emilia igen.. Började e lite segt tempo men vi kom igång och var taggade när vi kom till stan och in i ett tält men sen pratade jag med lite annat folk och alla mina kompisar försvann till Bajamajorna och kom inte tillbaka.. =P Så vandrade iväg och träffade min kusin Stefan och hans kompis Henrik och det var jätte roligt att hänga med dem lite innan jag begav mej för att hitta någon kompis.. Men innan jag gjorde det träffade jag min andra kusin Kicki så det var jätte roligt det med men sen hittade jag till slut hittade jag Frida och Amanda i ett tält och vi dansade den sista tiden och hoppade omkring och vi träffade en gammal lärare som höll på att hoppa sönder mitt nyckelben innan vi drog därifrån....

Hela veckan har varit så klockren och har träffat så gott som alla jag velat träffa och känns som om allt jag velat gjort också har hänt så mer nöjd än jag är med årets gatufest är det sällan man är..
Har man bara rätt kompisar, bra förfester och träffar rätt folk ute så kan det inte annat än bli lyckat.. =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0