Sista vaccinationen för i år

Började dagen med att åka in till sjukhuset och få de sista vaccinationerna för i år och det kändes inte alls lika motiverat nu längre nä det inte blir någon resa men lika bra att avsluta det man påbörjat. Dom tidigare gångerna har jag haft Eva som jag känner och hon är en duktig stickare men idag fick jag en ny som verkade vara spruträdd själv och som stack in sprutorna långsamt långsamt så jag riktigt kunde känna hur spetsen gick djupare in för att sedan spruta in vaccinerna ännu långsammare och under aalla moment stanna till lite då och då bara för att höra om det gick bra eller om det gjorde ont. Så metoden snabbt och smärtfritt kördes inte idag.. :P


Var sen på ridskolan och höll på med Bubbas och tog på mej lite lektioner på kvällen med en hel del balans- och benstyrkeövningar och det är alltid roligt att se på hur ryttarna kämpar på för att klara av att göra båda sakerna samtidigt.

Som avslutning  på dagen åkte jag in till kusinen Kristina och åt lite middag, såg på tv och snackade en hel del så det var riktigt trevligt. Vi pratade lite om släkt och kom på att vi skulle söka efter ännu en kusin och tacka vet vi facebook ibland för där fanns hon. Sen på något underligt vis verkar Ogge från Sigtuna känna alla jag redan känner där nere, så ännu ett bevis på att världen är bra liten... Men nu har jag kommit hem och klockan har blivit efter tolv och då är det dags att säga GRATTIS KRISTINA PÅ TRETTIOÅRSDAGEN!!!  =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0