Reseplanerna

Slutet av året börjar närma sig med storm steg nu och det var ju den 29 december som vi har resan bokad men efter väldigt mycket funderande och råd från olika läkare och sjukgymnaster så har jag bestämt mej och berättat för Frida och Amanda att jag inte följer med på vår backpacking resa.
Det beror på flera saker men framförallt så får jag inte belasta mer än 5 kg på någon månad till och att återfå full rörelse kan ta upp till tre månader så en resa utan äventyr eller att kanske inte ens kunna simma ordentligt känns inte bra. Förutom det kroppsliga så kände jag att jag kan inte gå och hoppas hur länge som helst för jag har ju ett jobb och en häst att tänka på och hon som skulle ha hästen backade ur efter att hon träffat honom. Så att försöka skicka iväg hästen till en främling och säga upp sig utan att vara säker på att kunna åka vore ganska dumt och dyrt.
Det känns riktigt tråkigt för all planering och alla timmar vi pratat och drömt om våra månader utomlands har bara bygt upp förhoppningar som rasat ihop.
Men jag hoppas att Frida och Amanda får en riktigt rolig och berikande resa utan lilla mej.

Men för att inte deppa ihop totalt så ska jag åka över atlanten till Montreal och hälsa på släkten i några veckor framåt februari så det blir en upplevelse det med. Så den resan ska väl bokas så snart jag kommit till skott och avbokat backpackresan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0