Planer

I helgen har det varit fullt med jobb och sen luciashow på stallet så all tid hara bara flugit iväg och jobbandet har gått över förväntan klarar inte av heldagars pass riktigt än men har börjat med textisar igen så det är skönt med lite omväxling.

När det inte är så mycket annat som har hänt kan jag passa på att berätta lite om planerna framöver. Utan resa så blir jag ju hemma hela jul och nyår och sen är tanken att jag ska hitta en lägenhet inne i stan, helst kring Granlo, Södermalm eller Sallyhill, så jag och den lilla odågan kan flytta. Så sitter och kollar runt varje dag men har inte hittat något riktigt bra ännu så är det någon som känner till någon lämplig bostad så får nu gärna säga till.
Lite mer långsiktiga planer är att börja plugga till hösten och då funderar jag mest på Beteendevetare i Härnösand fast troligtvis på distans.  Om det nu blir så måste jag se till att fortsätta jobba för att kunna försörja den lilla hästen och fortfarande ha tid för honom och för Mist så det kan bli lite spännande att lösa.

När det gäller resor så tänkte jag dra iväg till Montreal cirka 2 veckor runt februari och hälsa på släkt och se lite av den delen av världen. När flickorna kommer tillbaka från backpackingen ska nog Frida åka och hälsa på sin syster i Slovakien och då följer jag kanske med då i alla fall. Sen har Frida även satt mej på att göra lite research, medan hon är utomlands och roar sig, för en USA roadtrip under sommaren eller hitta på ett annat bra förslag.
Så förhoppningsvis blir det en del resande för mej ändå under det kommande året.

På jobbfronten skulle jag egentligen helst vilja syssla med ett mera fysiskt arbete och helst i arbetsbyxor men med tanke på min axel är jag nog inte så attraktiv på den arbetsmarknaden så får nog bli kvar på Eniro ett tag till och kanske bra att vara kvar där om jag börjar plugga för det är nog lagom att ha som extrajobb.

Kommentarer
Postat av: Matsdotter

Ja verkligen, ingen rast ingen ro, men snacka om att de ska bli skönt att åka hemöver på Lördag. WIEEE! :D Du har jämna plågor med ser ja.. ?

2008-12-16 @ 22:07:02
URL: http://matsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0