Julafton

GOD JUL TILL ER ALLA önskar jag, Mist och Bubbas!!



Kan börja med en lite kortis från igår: bakade lite lussekatter och sen var det tio timmars jobb varav två av dem var på stallet och sen slutade jag ett på natten.

Så julafton började lite senare än planerat men vid elva var jag i stallet och då hade solen börjat skina ordentligt och det var fullt med folk där att prata med och hälsa God Jul och Ubbe fick 25 kilo morötter i julklapp och det var han riktigt nöjd, med fastän att han inte får alla på en gång. Hade lovat honom att vi skulle leka ute på julafton så det var bara för mej att pulsa omkring i den oskottade paddocken  och se honom springa glatt medan han blev longerad.
Sen åkte jag till Timrå och plockade upp mormor och sen åkte vi hem och kollade på Kalle Anka och väntade in resten av familjen som kom lagom till middagen efteråt. All mat var god och det blev som vanligt alldeles för mycket så det är tur att det bara är jul en gång om året med tanke på att detta inte är den enda jultallriken som kommer blir. Efter maten och lite godis fick brodern rycka ut och vara tomte för grannbarnen och sen var det vår tur att dela ut klappar och jag har nog varit väldigt snäll i år för fick nog det mesta jag önskat mej, bland annat PS2 och singstar så nu kommer det bli fler sångkvällar. Så nu på kvällen har jag och mamma invigt det och även hon upptäckte att det var väldigt roligt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0