Jobb, bilköp och hästsökande (efter påsken egentligen)

Har varit en spännande och full påskhelg och följande dagar där det varit mestadels väldigt bra händelser. Stockholmarna var här ett par dagar och under den tiden hann vi med lite allt möjligt, höjdpunkten var nog när Sara fick följa med mej och rida på Paudie medan jag red Fighter och hon blev helt överlycklig. =) På lördagen var jag som sagt och kollade på bil och efter brorsans övertygelse köpte jag en vit Audi80 med örnflames så jag kommer inte kunna vara så diskret nu när jag är ute och kör. ;) Under måndagen var jag på mitt kusinbarns dop och det var mysigt, så som dop brukar vara, och en annan kusin fick chans att försöka mobba mej lite för axeln. Sen åkte vi oss till Johan och firade honom på hans födelsedag. Därefter begav vi oss till Sthlm för att starta hästsökandet där och mamma sov på hotell med pappa och jag fick hitta egen sovplats så jag gjorde mitt bästa för att hitta till Janne som bor mitt ut i ingenstans, som tur var så hittade jag dit efter ett par felkörningar och samtal med en asgarvande Janne.. Det var riktigt roligt att träffa henne igen och vi hade en massa att snacka om. På tisdags morgonen skulle jag hitta själv från henne till Sollentuna för att plocka upp mamma och det var inte det lättaste, vi hade hittat en vägbeskrivning som var snabb och enkel men sen upptäckte jag att vägen var stängd så fick hitta en annan väg som var en riktig omväg men hittade dock även denna gång... =P Lite senare än planerat kom vi till den första hästen som var riktigt fin och hoppade bra. Sen var det bara att åka till Säffle för att kolla på nästa och det var ett fint 3årigt fullblodssto dock så var det så dåligt underlag med all snö och slask där så kunde inte göra så mycket. Sist kollade vi på en häst i Nora och den var inte riktigt passande så det gick fort så vi äntligen fick påbörja hemresan så efter cirka 150 mil var vi hemma kring halv fyra på natten. Idag har jag varit och hoppat Fighter och återigen var han helt underbar så på lördag ska vi hoppa 80cm på klubbhoppningen. =) Sen ringde även den första intervjuaren och gratulerade mej till jobbet så nu kan jag vara säker på att jag fått det. =) Har även ringt till det första stället och sagt att jag är intresserad av den hästen så snart kanske det kommer en liten Urban Cowboy till norrland.. Men kommer med mer information om honom senare.. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0