från min gamla blogg

maggiemadrass

en händelserik helg

I fredags tog jag det ganska lugnt och hängde lite med frida på dagen och var in till stallet och pratade med ridlärarna och hälsade på lilla Tibor, han har blivit lite tjock men nu var han klippt i alla fall så han såg mycket bättre ut nu än förra gången jag var hemma.

På kvällen körde vi en NFMK träff och fyra av oss(jag, Frida, Amanda och Malin) bestämde oss för att äta på O´learys i Timrå. när vi kom dit så blev de lite strul med att det egentligen var tjugo där men vi fick gå in endå och blev dessutom bjudna på hamburgare av sossarna och facket där ;) efter det begav jag, Frida och Amanda oss till Söråker för att äta lite god kladdkaka och snacka en massa och senare joinade även Lisa oss, så det var bara Lina som fattades under kvällen.. kom hem kring halv tre, tre på natten så vi hade tydligen mycket att snacka om så det var en riktigt mysog kväll =)


I lördags var jag och hälsade på lite folk på dagen och höra att en av kattungarna på gården hade dött, lilla stackars Evert hade krossats under en halmbal.. R.I.P Evert..

Senare tog jag och åkte hem till Amanda, när jag satt där och väntade fick jag ett frieri från en målare som varit här ute på Tynderö i somras för att han ville stanna kvar i Sverige.. Tackade dock snabbt nej så tyvärr alla som hoppats, det blir inge bröllop för mej än på länge :P

Sedan åkte vi ut till Tynderö så vi kunde snacka ännu lite mera och äta lite middag med familjen innan vi drog till Lundgrens där Frida, Linnea och Melie var. Efter lite dötid där bestämde vi oss för att vara lite spontana och sticka in till stan och dra ut på krogen.. Vi samlade ihop lite dricka och körde lite förfest hos Linnea och efter ett tag fick jag ett ryck och stack iväg ett tag och hamnde hos honom jag träffat lite sen i somras och vi avslutade det hela...

Men som man säger, livet går ständigt vidare, så jag joinade dom andra på Stadshuset och partade vidare i någon timme innan krogen stängde.. Då gick jag och Amande iväg och hälsade på Patrik, vakten på Coppers som även bruka vara vakt på Holmö ;) Vi stod och skämtade lite och den vanliga vakten där visade en helt ny sida, så lite tokiga var dom båda två... =P Sen bar det av hemöver för lite välbehövlig sömn..


Idag passade jag på att ta lite sovmorgon och sedan har jag bara slappat och njutit av det sista lugnet här hemma och passat på att filosofera lite över allt som hänt och händer här uppe... Om några timmar är det dock dags att åka med pappa tillbaka, hem till gården igen med Mist och börja jobba igen och ta hand om mina små skötebarn..

Det är skönt att komma hem hit till Tynderö och träffa alla kompisar och lite annat folk och kolla hur allting är men samtidigt så är det även väldigt skönt att åka hem till gården, så det är ju tur de ;) Men innan dess ska jag njuta av att ha femman och ta en riktigt lång och härlig dusch.. ; )

Ska försöka hålla sidan lite uppdaterad när jag är där nere med men så länge vi inte har internet i lägenheten så får det gå som det går med det =P Hade

2007-nov-18 @ 13:45 Permalink ledighet Kommentarer (1) Trackbacks (0)

tandreglering och hvförlust

Första dagen hemma denna ledighet började jag med att bara ta det lugnt och mysa på hemma och stack ut med min lilla vovve en stund innan det var dags att åka in till den stora staden för att gå till tandregleringen för sista gången. Där sa dom att mina tänder fortfarande var fina och satt som dom skulle.. men ståltråden bakom kommer jag kanske att få ha kvar ända tills jag blir tjugofem eller så ;)
Sen passade jag på att åka och hälsa på min kusins fru Anette och deras lilla söta son Gustav som nu har blivit hela två månader, där satt vi och snackade bort en massa tid och jag fick gulla lite med Gustav innan vi gick och hämtade hans storasyster Ebba på dagiset.
därefter drog färden vidare till ikea där jag och mamma testade att äta på stället som Lisa jobbar på och det smakade riktigt gott...; )
nu på kvällen så har jag och Sara varit på Timrå- Hv71 matchen och Hv gjorde en riktigt dålig första period där de var alldeles för griniga och bråkiga så det blev 3-0 då och trots att de spelade lite bättre de andra två så lyckades de bara ett mål i sista perioden så det slutade med 3-1 till Timrå och jag fick bevittna ett tråkigt nederlag, men jag fick i alla fall se dem spela så det var härligt ändå =)
nattinatti

2007-nov-15 @ 23:24 Permalink ledighet Kommentarer (0) Trackbacks (0)

hoppning 14/11

onsdag på gården och den vanliga onsdagshoppningen. hoppade först mitt lilla skötebarn, den treåriga hästen Rocco som jag rider in, och vid ett hopp gick de lite på tok så han hoppade över fel hinder och gjorde några små bockningar så ja gled av rakt mot väggen och han lyckades trampa mej mitt emellan benen å de kändes ganska rejält, såå härligt.. sen va de bara till å hoppa upp igen å fortsätta..
sen fick jag hoppa esset som gått svår hoppning och de gick kalas, va så underbart de..
efter de så var det bara mitt andra lilla skötebarn som skulle ut på en tur innan jag fick springa in å göra mej i ordning för hemfärden...
till tågstationen i uppsala skjutsade min sambo och arbetskamrat jeanette, janne, som tagit körkort i tisdags... Grattis igen =) så efter lite nervösa skratt från hennes sida å en extra rondell i sökandet efter stationen blev jag avlämnad och hoppade på tåget hem till sundsvall..

2007-nov-15 @ 23:08 Permalink gården Kommentarer (0) Trackbacks (0)


fredag hemma i tynderö

idag blev det en sista seglats med trissen till söråkers båthamn, det blev jag och frida som seglade dit den. turen började med fin bidevind i seglen och små gäss på vågorna men sen gick de lite tyngre så det blev en lång tur.

sen blev de en liten resa till thf för mej där jag hälsade på min lilla tibor som jag saknat så mycket. han hade bleknat en hel del och fått för mycket mat men han var fortfarande lika underbar. ;)

nu på kvällen har det varit middag med nästan hela familjen samlad och åt äppelpaj med marsansås till efterätt.. mums ;) och nu halvligger jag framför tvn å väntar på planer inför morgondagen.. blir nog en riktigt lugn och skön kväll ikväll och jag ska bara njuta av att vara ledig och hemma i tynderö =)

2007-okt-19 @ 19:12 Permalink ledighet Kommentarer (2) Trackbacks (0)


Maggie



Tjosan i trosan!

nu har frida startat en alldeles egen blogg åt maggie som jag hoppas att hon kommer att hålla uppdaterad, så att man får veta ad hon pysslar med på dagarna där nere!

2007-okt-18 @ 13:20 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Välkommen till min nya blogg!

jadu nu har fiffifnask fixat en blogg även till mej så då är det väl bäst att mna börjar vara här inne och skriva lite så mna håller henne uppdaterad om vad som händer nere i sigtuna där jag bor och jobbar som beridare ;)

2007-okt-18 @ 13:18 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0