Vilket ryggplask..

Började dagen med en tur ner till isen med vovvarna och blev halvt galen på att Binx inte kan gå i koppel utan att dra men gav upp och tog vägar där båda kunde rusa omkring lösa lite som dom ville så då blev alla nöjda.

Sen blev det en sväng till stallet och först ville Bubbas inte bli hämtad i hagen så fick gå igenom djupsnön för att få tag i honom men då var han mysis i alla fall och sen när jag skulle hoppa upp höll Bomans i honom och han var jätte duktig men när vi gått några steg startade en ur stallpersonalen en fyrhjuling en bit bakom oss och brände iväg så Ubbe fick tuppjuck och körde rodeo med flera bockningar på rad och i varje studs gled jag mer ur sadeln så tillslut kände jag att jag hade ett bra länge att slänga mej av och då blev det ett riktigt ryggplask rakt ner på isen! Tack och lov så hade jag både hjälm och väst som tog emot den rejäla smälla och jag och Bomans var lyckliga att axeln hade klarat sej. Sen var han lite besvärlig att komma upp på igen men det lyckades och vi begav oss ut i skogen istället där han var duktig men lite på tårna. Så nu sitter jag på jobbet och är ganska öm i rumpan och större delen av ryggen och känns som en konstant kärringstöt i armbågen men klarar mej nog undan med förväntan om att få fina blåmärken.

När dagen är slut ska jag tillbaka till stallet för det är övernattning där med barnen i Usek så lär ju inte bli så lugnt och skönt timmarna framöver heller... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0