Slapp söndag

Tävlingen igår gick väldigt bra då det blev en felfri runda för oss och det kändes säkert och inte alls som en nära döden upplevelse. Men fick inte ihop honom riktigt dom första tre hindrena men resten kändes bra och det resulterade i en delad andra plats i stilhoppning. 
Efter det var avslutat så red jag Bubbas på plan och han var jätte duktig men jag måste verkligen börja släppa den psykiska rädslan att ramla av på axeln för den leder till mycket säme ridning på honom. Men frågan är bara hur, så kom gärna med förslag.

Kvällen spenderades hemma och det börjades packa inför flytten så rummet är ännu mer i oordning än det brukar....


Imorse börjades dagen med en tur med vovvarna, vi är hundvakt åt Binxen igen, ner till isen och gick runt större delen av sundet så dom fick springa av sig så mycket energi som möjligt och när vi kom hem igen var både hundarna ganska nöjda och la sej snabbt ner för att vila lite.
Så då passade jag på att dra iväg till stallet för att uppfostra min stora odåga, han har nämligen fått för sej att inte stå stilla när man spänner sadeln eller när man ska sitta upp och efter all den här tiden vet jag att det bara är fjanteri och inte rädsla längre för han har varit jätte duktig på båda sakerna förut. Så istället för att bara övertala honom med godis förklarade jag för honom att han skulle stå stilla med en bestämd röst och lite puttande och han gav sig snabbt och var duktig, för denna gång men får se hur mycket han kommer ihåg imorgon. Största problemet med honom är nämligen att han inte vill stå stilla när jag hoppar upp så någon måste hålla i honom och nu har han fått för sig att det bara är Christine som duger till det så måste verkligen lära honom att stå stilla utan någon där men bara jag skärper mej och testar så kommer det nog att funka ganska snart. :)

Nu ligger jag bara i soffan och har slappat framför tv ett bra tag och just nu visas reprisen av Så ska det låta och det är riktigt bra artister och låtar detta program så ska bara lyssna och njuta av musiken innan John Blund kommer och tittat förbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0