Våren närmar sig

Klev upp imorse och kunde återigen njuta av att ta det lugnt och sen gå till jobbet.. Är ju helt underbart!!
Sen kunde jag till och med fika innan jag drog iväg till stallet. Vädret var så härligt så det blev en tur ute i skogen och vi hade till och med sällskap med Czanka och dom gick bra ihop och testade att ligga bakom i trav och galopp för första gången och Bubbas var jätte duktig, först vill ehan springa på och om men då förklarade jag bara för honom att hon skulle få vara först och sedan höll han sej bakom och var lugn och fin. Men det allra bästa var att hon kunde till och med trava iväg en bra bit medan jag skrittade på långa tyglar och Bubbas fördökte inte ens börja springa innan han fick klartecken så då blev jag så stolt över honom! =)

Sen har jag även kommit på att jag har nog försökt lura mej själv.. Fick ju för mej att jag ville ha det lätt men sämre självkännedom kan jag nog inte ha. Ju besvärligare eller hopplösare någon är desto mer tålamod och ork har jag och tycker att det är just utmaningarna som är roliga och som gör det värt att fortsätta försöka. Om jag ville ha det lätt hade jag aldrig kunnat haft Bubbas och honom vill jag absolut ha kvar och älskar honom så mycket även när han är helt hopplös.=)  Men nu börjar jag nog bli fit for fight igen så fram med utmaningarna för nu känns det som om våren är här med ljuset och all energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0