Inte min dag...

NÄr jag kom till övernattningen så var alla barnen i någon sal och lyssnade på spökhistorier bland annat om bilar som brukar stryka omkring stallet så jag tyckte det var ett utmärkt tillfälle att skrämma livet ur dom. Sagt och gjort så åkte jag ner med min lilla bil längst ner vid alla hagar bakom en stor snöhög så vi inte syntes och sen inväntade jag signal på att barnen kommit ut och var i närheten, då startade jag bilen med helljus och spann till ordentligt och körde emot dem och man hörde hur dom gallskrek och sprang som dårar och vissa kastade sig upp i snöhögarna på sidorna och jag satt och hade så fruktansvärt roligt åt dem. Sen hade dörren låst sig som dom skulle in i så jag hann runt och gick och öppnade åt dem och när de fattade att det var jag som kört så blev jag ganska hatad och alla berättade hur rädda dom blev. =)
Resten av natten gick bra men det blev inte mycket sömn alls...

Så trött, sliten och redan mörbultade satt jag upp på Fighter och hoppade honom och han gick som en klocka på 90 och oxrar på 1 meter men sen blev det tvärnit på ett räcke så vi brakade genom hindret och jag flög av framför honom och landade på rygg och skallen så klarade axeln återigen. Kände mej ännu mer mörbultade efter det så det lockade inte alls att hämta Bubbas och rida när han dessutom inte alls ville gå in utan gick ifrån mej ett bra tag. Men som tur var gick ridningen på honom helt smärtfritt idag så han var duktig.

Nu på kvällen har det även varit första kvartsfinalen mellan Timrå-Hv och hade fått med mej grannen men han vägrade att sitta i Hvklacken så satt där lite smått ensam och såg tydligen olycklig ut men med all rätt eftersom att Hv förlorade med 2-1. Men det var jätte roligt att få se dom spela i alla fall och framförallt att få se Stefan Liv och Davidsson, mina favoriter där.
Så nu är det bara att hoppas på vinst på lördag då det är hemmamatch för Hv och att de sedan så klart går vidare till semi som nästa steg. Men min gissning inför lördag är 4-3 till Hv så får se om jag lyckas gissa rätt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0