Yesman

Imorse åkte jag till stallet för dressyrträning med Fighter och han kändes fruktansvärt bra, vi börjar verkligen kunna samarbeta nu och det var så härligt och så fort jag hoppade av honom började jag längta efter att rida... Saknar verkligen att göra det varje dag och helst flera gånger per dag. =) Men imorgon är det hoppträning med densamme så väntan blir inte allt för lång, som tur är. Sen så var min Bubbas ohalt idag och väldigt lite kvar av svullnaden så han fick gå till sina kamraters hage och han blev helt överlycklig så fort han förstod att vi skulle gå dit och dom började leka direkt så bara att hoppas på att han inte får några nya skador nu.
Fick även besök av Lina W på stallet och hon beundrade Ubbe nu när han vuxit till sej så mycket sen sist hon såg honom och blivit så fin, så jag fick träffa henne lite till  i alla fall innan hon åker ner till Uppsala igen, men tanken är att hon ska komma upp lite oftare i år och att jag ska ne och hälsa på henne där.

Efter jobbet så hade Cicci kommit på iden att vi skulle gå på bio och det lät ju roligt så jag hängde på och det blev jag, Cicci, Sara, Lina H och Jennie som gick och såg "Yesman" med Jim Carrey och den hur bra som helst, Carrey är så klockren, och jag kan verkligen rekomendera alla att se och vi lär ju se den fler gånger med.
Den ger en även lite tankar om hur pass "ja sägande" man är men kom fram till att jag säger nog ja till det mesta som kan vara bra eller roligt ibland kanske lite för mycket men har även mina stunder då det blir mycket nej sägande men som tur är brukar dom i alla fall bara vara ganska snabbt övergående.
 "Det är bättre att ångra nångonting man gjort än något man inte gjort" sägs det ju och i de flesta fallen stämmer nog det så mer Ja sägande behövs till många lite då och då. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0