Montreal

Underjorden igår var riktigt stor och tyvärr så stängde dom redan vid 8 så vi hann inte vara där så länga plus att vissa ställen där stängde ännu tidigare men jag hittade en jätte bra affär, Foot locker, där det fanns jätte fina pumaskor som dessutom är billigare här än hemma så ett par sådana ska följa med till Sverige i alla fall. Sen var det inte så mycket mer än att vi var på Dollarama som är ungefär som Dollarstore med en massa små roliga saker för en dollar styck och den kanadensiska dollarn är värd ungefär 6,50 kronor så det var helt klart prisvärt dom grejer jag hittade men måste tänka på att det ska få plats i resväskan hem också, annars hade det blivit mycket mer. :)

Idag har det varit ganska lugnt men vi tog en promenad ner till Monkland och jag drog Ebba i vagn och trots att dom har små söta bandvagnar som plogar trottoarena så var trottoarerna fulla med snömodd och sen var det upplogade vallar från vägarna som vi fick kravla oss över/igenom så det var riktigt bra motion och det var ganska bra väder så då är det väldigt skönt att komma ut en sväng.

Sen så fick jag höra att det är "Igloofest" här i helgen och det är ett stort utomhusparty med isskulpturer och DJ:s så förhoppningsvis blir det utgång där antingen på fredag eller lördag, bara det blir någon annan som går med.

Kommentarer
Postat av: Cicci

åhh :d låter som du har skoj där borta! du får skriva nr du träffat din hockeyspelare ;)

2009-01-31 @ 15:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0