Dagisfröken

Ja som sagt så jobbade jag på dagis idag i en grupp där dom äldsta barnen var 2½ och det yngsta var 1 år och dom var så mysiga och otroligt lugna och snälla idag förutom den minsta som blev jätte ledsen om ingen höll i henne så gick med henne i famnen i alla fall halva dagen fast det var ju trots allt jätte mysigt det med. Det som dock inte var lika mysigt var alla rinniga näsor och blöjbyten men sånt är ju livet och det är lika bra att vänja sig vid sådant med.
Imorgon ska jag vara på en annan avdelning med lite större barn men sen på fredag är jag tillbaka med dom små barnen så det ska bli kul att få se dem igen.

Efter jobbet passade jag på att bjuda mamma på resturang eftersom att hon fyller år idag så då blev det chinamat i Timrå och det var väldigt gott.
Sen drog jag iväg till stallet för vad som skulle vara en snabbvisit men min söta lilla odåga hade lyckats tappa en boots som jag fick gå och leta efter i mörkret och snöovädret men jag hittade den ganska snabbt men när jag ledde in honom märkte jag att han hade även tappat BÅDA framskorna. Som tur var kom han som skor Ubbe till stallet precis så jag skyndade mig att åka till Birsta och köpa lite skor och sulor så Bubbas fick på sig skor på alla yra igen och det är skönt med tanke på vädret.  Så nu är det bara att hoppas att dom här ska sitta på tills det är dags att byta. Men i hans försvar så var det i alla fall dags att sko om honom så tror han bara ville hjälpa hovslagaren lite. :)

Så medan jag var på stallet och fixade skor så var bröderna hemma och firade mamma och gav henne våra presenter så det var verkligen tur att jag hade bjudit henne på middag för då behövde hon inte känna sig så ofirad från mej och jag slapp känna stress att hinna hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0