Ledig

Varit ledig hela dagen så började tidigt med att åka och hälsa på mormor i Timrå ett tag och fika lite där och sne åkte jag hem till min lilla odåga som satt i Kumla och väntade. Vi passade på att klippa lite klor och frisera tassarna och borstade bort en stor del av pälsen för att sedan avsluta med en promenad.
Sen drog vi inöver till stallet och Mist fick ligga och sova i boxen medan det var Ubbes tur att putsas på och motioneras så vi stack ut i skogen för han var så fruktansvärt pigg och spänd att det inte gick att rida på planen. Efter ett tags travande började han i all afall slappna av och då började han gå riktigt fint men oturligt nog hade vi inte så mycket tid och det började snöa rejält så det blev inte en så lång tur så han lär vara lika pigg imorgon så ska försöka köra ett hårt pass imorgon på något sätt.

Nu på kvällen har jag och Mist myst i soffan framför tvn och nu sitter jag och försöker förmå mej att krypa ur morgonrocken och ta på nå vettigt så vovven kan få sin kvällspromis men det går lite segt just nu speciellt när vovven sussar så sött bredvid mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0