Maggie

I morse blev det en snabb frukost för att sedan ta med vovven och åka till stallet. Där blev det först en tur med Mist, det är ju så mycket skönare att gå där när hon kan gå omkring lös i skogen. Sen tog jag in Bubbas och han fick köra ett rejält longeringspass och han gick så fint, älskar att bara stå och kolla på honom när han travar omkring och när man ser hur han jobbar med hela kroppen. Efter det verkade han bli ganska lugn och nöjd så förhoppningsvis är han lite mindre spänd när jag ska rida igen.
Sen blev det en tur med vovven igen innan det var dags att åka tillbaka mot stan för att dra sig till jobbet.
Gick hem till vovven på lunchen och hon verkar ha lite svårt att slappna av och satt vid dörren och väntade, men ser att hon passat på att ligga och sova i min säng så helt förstörd är hon inte. Efter jobbet blev det en snabb sväng till Konsum och efter det har jag suttit och sett på hockeyn och smaskat på chips och popcorn och vovven har legat på sin filt uppe i soffan hela kvällen och varit helt avslappnad så det kommer nog bli väldigt bra. :)
Det var en väldigt spännande match som gick till förlängning där Färjestad fick in det första målet så nu är det nervöst inför imorgon då det står 3-1 i matcherna.

Men nu är det nog dags för en kvällspromenad igen fast denna gång blir det bara en kort tur och inga större äventyr. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0