Underbara Bubbas

Vovven sov så duktigt i natt och väckte mej inte förrän vid sju men la sej ett tag till bara jag klapade lite på henne så det var så skönt. Sen tog vi en promis upp till elljusspåret så hon fick springa lite lös och nosa på.
Därefter blev det de första passet av dagens jobb, haft delat idag.

Men sen blev det en tur till stallet och jag hade egentligen bara tänkt longera eller så men en av ridlärarna hoppade på mej och tyckte jag skulle rida med dom för att Ubbe skulle få lite socialträning så jag skyndade mej att göra iordning hårmonstret och gick mot manegen, men det började med att det stod en massa ur personalen i gången som bland annat borrade så Ubbe växte fram och ville absolut inte gå in.. men sen fick vi in honom och Annelie höll i han men då ville han inte alls stå stilla och sen när jag väl kom upp var han jätte spänd och ville inte alls gå nära hindrena som stod uppställda. Så vi trixade på ett tag men sen tyckte Annelie det var dags att vi visade vad vi kunde och hon la fram några ensamma bommar och även tre i rad och sa att vi skulle trava över dem, vilket vi inte gjort förut. Men Bubbas travade över så snällt och fint och hade blivit så gott som helt avslappnad och han verkade tycka att det var jätte roligt att få göra något nytt! Sen när dom andra gick ut galopperade vi även inne för första gången och det gick hur bra som helst. Så nu tycker Annelie att Ubbes lilla matte ska skärpa sej och börja göra något vettigt så det är väl bara att ta sej i kragen och se till att satsa nu som jag hade tänkt. =)
Så det var dagens stora händelse.

Fast en annan härlig händelse är att mamma, Johan och Joy har varit i lägenheten och fixat unnder mitt andra pass så nu har jag en tvbänk med en jätte fin tv på men dock så är den inte inkopplad ännu utan det ska fixas imorgon..


Kommentarer
Postat av: Lina

vad skönt för dig :) ja sattsa på :) de är ni båda födda för att göra :)

2009-04-03 @ 17:00:24
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0