Påsken

I torsdags åkte jag hem för att äta påskmiddag med föräldrarna hemma i Tynderö och fick även ett stort påskägg med en massa godis i och sen såg vi lite på Så ska det låta och pratade lite och sen sov jag och Mist där tillsammans på min madrass. På fredagen blev det sen en tur in till stan för att jobba men hade ett kort pass så det flög förbi och jag kunde åka till stallet direkt efter. Där tog jag in lite hästar och red sen Bubbas nu förtiden är han så pigg att han blir nervös och spänd och låtsas bli rädd för mina skänklar och dylikt lite då och då i början och far runt som en tok. Men som tur är så lugnar han ner sig bara han får börja trava och får ur sej lite energi. Inte lätt med alla vårkänslor för honom heller men förhoppningsvis coolar han ner sig igen så småningom. :)

Fredagskvällen spenderades även denna ute i Tynderö men med sällskap av Lundgrens också. Så vi åt gott och hade trevligt men vi ungdommar tog slut långt innan föräldrarna så Frida gav upp och åkte hem medan jag fick hålla mej vaken så jag kunde skjutsa hem dom andra.
Vi testade även Eniros smstjänst och jämförde den mot 118 100.  Frågan var vad Mats olov önskade sej i 60 års present. Ganska snabbt fick vi svar av 18118 att det var många som använde sej av tjänsten men att ärendet var placerat i kö och efter ett tag till så fick vi väldigt bra förslag av just Eniro med bland annat ett förslag som han fått av Frida.
Efter ett ännu lite längre tag fick vi svar att det var kö även på 118100 och efter några timmar kom deras förslag men då tyckte dom att Anders (ja till och med fel namn) ville ha en skoter men i och med att den var för dyr så kunde han få nöja sej med ett elhandtag till en skoter.
Vi var väldigt överens om att Eniros svar och service var mycket bättre!! ;)


I lördags blev det Bubbas på morgonen och för första gången så hoppade vi! Även om det bara var 20 cm.. så var det högre än marknivå i alla fall... :) Första gången vi kom emot det saktade han av från skritt till trav något steg innan och sen bara gick över med öronen i sitt riktiga funderarläge men sen travade han så snällt över som om han inte gjort annat, så nästa gång kankse vi vågar oss på hela 30 cm och då kan vi vara snart vara klara för att börja starta på klubbtävlingar i den lägsta klassen, vi måste bara träna på att ta oss till och från stora banan ridandes.. :P

Sen blev det en långdag på jobbet och efter det en sväng till Sara där tjejerna och Christoffer hade förfest men sen när det blev dags för krogen så var klockan mycket och det var säkert en timmes kö så då dorg jag mej hemåt istället för att sussa lite.

I söndags var det återigen dags för stalljour, men som tur var bara ett morgon pass, så jag hade sån tur att jag fick hjälp av både mamma och pappa denna gång och dessutom Christine så det gick snabbt att få ut alla hästar även om mamma hellre stod och mockade men lika tacksam var jag var för det för när alla pållar var ute så hade mamma hunnit med en hel del spiltor så mindre mockande kavr åt oss andra. :)
När allt slit var klart så blev det en mysig skogstur i solen med Bubbas och efter det blev det ett dressyrpass med Fighter ute på plan där solen värmde så mycket att jag red i linne och det var så skönt och det gick riktigt bra.
På kvällen blev det återigen Tynderö och middag med hela familjen så å var det återigen gott och trevligt men efteråt var jag så trött att innan klockan ens var halv tio så somnade jag på soffan med Mist i famnen så det var så mysigt. :)

Idag är det återigen ett långpass men hann med en hel del innan. Så började med en tur med vovven för att sedan åka vidare och äntligen få köra min alldeles egna bil igen! Byte bil hemma i torsdags så pappa skulle kunna fixa sakerna som skulle bytas i min bil, så denna gång hade man riktig tur då jag jobabde och red medan bilen lagades.=) Så nu går den så fint och ny besiktning är bokad så snart ska det mesta med bilen vara fixat för nu i alla fall.

Så det var allt för detta årets påsk.. Förutom att det möjligen blivit lite för mycket påskgodis, men det är ju trots allt den tradition med påsken jag gillar bäst.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0