Inflyttningsfest

Gårdagen började tidigt med att jag åkte iväg till stallet för att hjälpa Bomans ta ut lite hästar och sen skyndade jag mej hem och fikade lite och snackade med päronen innan jag drog vidare ut till Stina. Där höll vi knappt på att kunna parkera för Binx blev så överlycklig när han såg min bil och hoppade omkring bilen och upp och skulle kolla in genom fönstren och då fick han även syn på Mist så då blev det inte lättare. Men Jocke kallade in honom när han såg oss och sen bytte han även luftmängdsmätaren på min bil så efter det spann den som en liten katt igen. Sen skuttade jag in till Stina och snackade lite medan vovvarna lekte ute så Mist tyckte det var så kul att hon knappt ville följa med hem.
Efter visiten där blev det hemmet igen och upp på smörjbryggan så jag och pappa hittade det som låtit under bilen med, var en gummiring som lossnat så avgasröret slog mot något annat så även det blev åtgärdat. Men sen pratade pappa med mej precis när jag skulle ut genom öppningen under smörjbryggan så jag vände på huvudet och smällde rakt in i en järnbalk och det gjorde väldigt ont i skallen men även i munnen då tänderna small igen hårt. Så fick en rejäl och ond bula som lär kännas ganska många dagar.

Efter det var det dags att lämna bilmeket och det blev en retur till stallet och jag red ut på Bubbas som var riktigt pigg och för första gången sprang han nästan iväg när jag ville att han skulle trava lugnt istället för att galoppera men som tur är så är han någorlunda förståndig och gav upp och sammarbetade med mej så då fick han dra iväg i full galopp uppför en backe och det bara smattrade i backen. :)

Som vanligt när jag varit på stallet så lyckades jag komma hem senare än tänkt så fick skynda mej att städa ihop lite, duscha och försöka få i mej nå mat innan resten började droppa in för inflyttningsfesten.
När alla kommit så var vi 10 stycken och vi fick plats och vi hade till och med fått plats med någon mer kring bordet. ;)
Det var bara tjejer som fått komma så vi tjattrade på och körde lite Sing star och drack och hade det jätte trevligt och det lät som om alla tyckte att jag hade det fint. Efter förfesten splittrades vi och en del gick på Stadshuset och resten till Avenyn.
Jag hamnade på det senare och först fick vi köa i en lång och seg kö men som vanligt när man kommer in på ett ställe här så var det inte alls så mycket folk där. Men vi dansade på och hade kul och träffade lite annat känt folk men sen blev det för mycket för en av oss så vi på Avenyn vandrade ut och satte oss utanför bion och väntade på skjuts. Så då kom lägligt nog två ganska snygga poliser och undrade hur det var med henne men hon slapp fyllecellen eftersom vi var där och hade ringt efter skjuts så de hoppade in i bilen igen och vi som mådde bra började så klart skämta om olika repliker vi borde sagt och kom återigen fram till att män i uniform är hett, eller arbetsbyxor för all del. ;)
Men allting ordnade sig ganska nabbt och jag fick skjuts hem och började städa upp lägenheten och såg lite film i väntan på Frida, som aldrig kom. :P

Har även här en massa bilder så ska försöka se till att lägga upp några snart.....


Dagen har blivit lugn och en stor del av den har spenderats i soffan framför tvn i Fridas sällskap som kom hit mitt på dan så det var väldigt lagom innan det vid 4 var dags att vandra ner på jobbet och göra något vettigt.

Kommentarer
Postat av: Lina

va kul ni verkar ha haft de :) skönt :) kramar

2009-04-05 @ 23:34:16
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0