Ryttare igen =)

Idag har det varit en härlig dag som började med en tur med vovven som bestämde att vi även skulle hälsa på en gammal bekant, Tore, som brukar gå ut med Mist när han hälsar på oss och som alltid ger Mist korv när vi är där och så blev det även denna gång så hon var nöjd med sitt val.
Sen åkte vi iväg till stallet och för första gången sen operationen red jag och det var så härligt. Det var dock inte på min lilla odåga utan på Fighter som är mycket lättare att kravla sig upp på och betydligt säkrare än min. Det blev bara skritt och lite trav och ett pass på bara 30-40 minuter men blev riktigt trött så hela kroppen behöver komma igång med träning nu för axelns del så blev den också extremt trött men det är ändå riktigt bra träning för själva ridningen att inte kunna ha så mycket i handen så blir riktigt mjuk ridning nu och Fighter är duktig på att bära upp sig. Tur är det också att min bra sida är samma som Fighters dåliga så nu blir det hårdträning på den. ;)
För Ubbes del så blev det lite longering igen och för första gången på väldigt lång tid blev han nästan lite svettig så nu börjar han verkligen bli långhårig vilket är väldigt skönt för ett tag lyste nästan hans rosa hud igenom hans vita tunna päls. =P 

På jobbfronten så är det tänkt att jag ska börja jobba igen vecka 50 och igår fick jag schemat för den veckan och det var bara kvälls- och nattpass, ganska skönt men hade varit bra att börja med lite dagpass efter så lång frånvaro ifall det blivit något nytt eller om jag glömt bort en massa.. Men men allting brukar ordna sig på ett eller annat sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0