Operationsdagen och berättelsen

På själva operationsdagen satt jag i väntrummet vid halv åtta och var ganska nervös ända tills dom ropade upp mej och sa att jag skulle vara först så att inget skulle hända så operationen inte skulle bli av. Efter det satt jag bara med ett leende på läpparna och det höll i sig ända tills jag kom ner till operationssalen och de sövde mej.
Somnade gjorde jag kvart över åtta på morgonen och cirka kvart över tolv vaknade jag upp och min första fråga till hon som kom och kollade tiill mej var om jag verkligen hade blivit opererad och det hade jag ju som tur var så då kunde jag slappna av igen. Hade lite ont så fick en massa smärtstillande insprutat så mådde riktigt bra sen i ett halvsovandes tillstånd.
Sen när jag vaknade till ordentligt var det inte riktigt lika kul för då var jag illamående och seg så det varvades lite mellan att försöka sova och att sitta och försöka spy vilket inte är så lätt när man inte ätit på nästan ett dygn.
Medan man låg där kom folk och kollade på såret så man var lite blottad i sina lite blodiga och desinfektionsmedelskläder, men vad gör man inte för att få bli hel.. ;)
Tillslut vid halv fem så tog jag mej upp på ren viljestyrka och dagen på sjukhuset var äntligen slut. =)

Tog ett par veckor sen innan jag förstod, eller rättare sagt fick förklarat för mej, vad dom egentligen gjort med mej så kan försöka förklara det så gott det går.
Hade som sagt slagit loss leden och slagit av nyckelbenet rakt av så dom plockade bara ut den lösa biten som var cirka 2,5 cm lång och sen delade de en sena som satt fast i en annan del av axeln och fäste den i nyckelbenet och de tog även typ en ståltråd och borrade igenom ett ben neranför nyckelbenet och trädde igenom tråden och snurrade den runt nyckelbenet för att stabilisera och hålla ner det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0