Debut med Fighter

Var ledig idag och njöt till fullo av det med en skön sovmorgon och sen bara en massa slappande här hemma innan en långtur med Mist, Cicci och hennes lilla vovve Adde följt av lite om händertagande av lilla Ubbe som fick vila idag..

Sen var det dags för dagens stora händelser, tävlingsdebut med Fighter i Matfors, men strax innan jag skulle bege mig till tävlingsplatsen ringde Christine och sa att hennes lilla häst inte ville gå in i transporten.. Så jag väntade och vänta... sen tio min innan vi bestämt oss för att ge upp ringde hon och sa att Fighter gått på så då var det bara att skynda sig till Matfors. Hann inte gå banan något och sen när Fighter väl kom var det bara att kasta sig upp för en snabb framridning och sen in på banan där han tyckte att det var mer spännande med publiken än hindren så han stannade på tvåan men sen hoppade han fint.. Sen tog det typ två timmar till nästa klass och då var han rejält laddad och hoppade rejält men så stannade han på tvåan igen trots att det var en annan bana men sen hoppade han som en gud tills sista hindret som det stod en låda i så där vägrade i ut oss men sen tog vi det med en väldans fart.. ;)
Var ju trots allt hans första gång utanför Timrå ridskola så tyckte han var duktig och hoppade riktigt bra när han väl hoppade så är nöjd och glad trots felen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0