Stadsbo

I fredags blev det en ny tur till Ikea och jag köpte in en massa möbler och min snälla bror och Elena har varit här i helgen och skruvat ihop min stora fina soffa och satt upp lite gardiner ch sådant så nu ser det riktigt beboligt ut och jag börja känna mej hemma här. Saknar dock en tv men det ska fixas innan helgen så. :)
För nu när jag ska bo här på riktigt så behövs det lite sällskap i form av en tv och snart även i form av lilla Mist som ska flytta in hit så snart allt är klart och att hon rasat av sej lite mer hår så jag slipper få det allra värsta på soffan och i sängen som hon kommer at hoppa upp i när jag inte är hemma....  :P


Hela helgen som varit har jag haft stalljour och som tur var hjälpte pappa, Christine och hennes syster till båda dagarna så det har gått riktigt smidigt även om det blev en del ilska på ridskoleryttarna som tävlade i lördags men som inte kan ta hand om om sina hästar och stallet efteråt men som tur är lugnade vi ner oss ganska snabbt. Men sen blev jag riktigt förbannad då jag red en redan stressad Ubbe och en dressyrryttare som tränade i manegen red nästan rakt på oss, om vi inte hade hunnit stanna hade hon förmodligen smält in i oss.. och då ledde dessutom Christine Ubbe för att han redan var så spänd så då tog jag ut Bubbas och vi tog en skogstur och undrade över hur folk kan vara så otroligt dumma, ignoranta och egoistiska när man har med djur att göra. Sådant hör verkligen inte hemma i ridvärlden även om det tyvärr finns ganska många som inte tänker längre på andra än sig själva.
Men vi överlevde hela helgen och det är så skönt att ha det gjort för detta halvår även om träningsvärken kom krypandes redan på söndagsmorgonen och har nu växt sej starkare så har rejäl träningsvärk i hela vänsterarmen och vänster bröstmuskel.. Så nu hoppas jag att det blir någon massage för mej snart så det försvinner snabbare.. :)

Kommentarer
Postat av: Lina

lät som en jobbig helg, men förstår hur du känner :) kul att de går bra med lägenheten:) i sommar blir de massage :)

2009-03-31 @ 12:47:06
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0