Första vinsten i Timrå för säsongen och den kunde inte ha kommit bättre!

Ojojoj, att en match som började som den gjorde kunde sluta så bra!
I första perioden dängde Timrå in två snabba mål och det kändes ganska hopplöst men för första gången sen jag började hejja på Hv så var vår lilla sektion full, otroligt men sant! Så vi höll modet uppe och stod och hejjade för fullt i hopp om bättre tider och i andra kom ett mål och i tredje ett till och Hv hade spelet större delen av matchen men fick inte in ett tredje mål så det gick till förlängning. Efter en massa spel fram och tillbaka blev det lite flyt för Hv då en Timråspelares skridsko gick sönder så han tappade pucken och strax efter kunde Hv sätta det vinnande skottet och vår lilla klack var helt överlyckliga då!!
Första vinsten för Hv i Eon arena för hela den här säsongen så det var verkligen på tiden att de visade att de kunde vara bäst även här. Så nu är blir det en sjunde och avgörande match i Jönköping på måndag och på hemmaplan ska vi ha större chans att vinna så nu är det bara att hålla tummarna för semifinal!! :)
Och denna match hade jag fått med mej Cicci som brukar ta på sej en av mina Hvtröjor och så gjorde hon även denna gång och hon hurrade för fullt när vi vann, hon är bäst att ha med!! =)

Efter hockeyn var jag till staller och vi löshoppade Padda, Fighter och Ubbe och Fighter var en laddad tjurskalle som nitade på ren tjurighet så de höga höjderna fick vi inte se idag men 110 skuttade han över i alla fall.
När det gäller min lilla pålle så kallas han nu även för Ferdinad, så fort han blev lös gick han bara omkring lugnt och kollade runt och stannade och nosade på allt möjligt. När han skulle hoppa så gjorde han det han skulle med bra teknik men sprang och kollade på annat mellan hindrena och tog inte i mer än nödvändigt utan längde lite på sig istället bara och kort efter landningen stannade han och nosade på backen för att sen sakta masa sej till havren. Så duktig men alldeles för cool. Men skönt att se honom vara så oberörd inne när hinderstöd som rasade i backen strax bakomhonom och med tre ungdomar som yrde omkring honom. :) 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Klart jag är bäst!

2009-03-17 @ 20:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0