Montreal

Igår så blev det en tur på staden på gatan Sherbrooke som har lite ovanliga affärer och ställen och härligt nog var det bara någon minus grad så det var riktigt skönt.
Sen när vi kom in för att vila lite så hittade jag lite lägenheter med väldigt bra läge för mej som jag satt upp mej i kö för så förhoppningsvis får jag svar på det snart och kan kolla på någon av dem.
På kvällen åkte jag och Anette och några hon känner till Rockland som är ett stort affärscentrum det med och där fanns det en massa roliga saker och sen på vägen hem ledde GPSen oss in på små vägar i olika områden och alla husen var så otroligt snygga! Dom såg ut som rikemanshem bygda i sten, som alla hus är här, med former som kyrkor och borgar med både tegelstenar och "naturstenar" men fina tomter och murar runt många och så mycket fina detaljer så det var en sådan fin helhet med den perfekta utsidan och en massa snö och istappar som hängde från många tak.

Idag var det tänkt att det skulle bli en massa utomhusaktiviteter men det är cirka -15 och "känns som" temperaturen är satt som cirka -20 så det blev inget uinder dagen och tyvärr så blir det för kallt för Igloofesten med. Så tyvärr Cicci och Lina blir det nog inte att jag hittar min hockeyspelare.... Men den stora höjdpunkten är att jag och Stefan ska på NHL(!) på tisdag, ganska dyrt men det är det värt för det ska bli så fruktansvärt kul!! Så kanske lyckas stöta på någon där att dra med hem. Haha ;)

Snön ute på vägarna börjar bli bort plogad på större delen av gatorna i alla fall och det är inte som hemma att en plogbil fixar det utan det är bandvagnar som plogar trottoarerna och ut på vägen där riktiga plogbilar drar ihop en rand i mitten av vägen där sedan en annan maskin slungar upp all snö på en lastbil som kör iväg med den. Utöver det så är det även bilar med skyltar på som varnar för plogningen och folk lite överallt som dirigerar bilar så det är en väldigt stor procedur kring plogandet men ganska roligt och se.
Dessutom vräker dom på sådana mängder salt överallt att vägarna blir helt geggiga efter och bilarna blir helt vita av saltet. Alla bilar man ser här är även väldigt nya bilar så vi tror att det beror mycket på att dom förstörs av allt salt så det kan inte vara kul men å andra sidan så kan det knappast vara halt här många timmar per år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0