Wakeboardåkning!! =)

Började min lediga dag med cykla till Ubbe och stack ut med honom i solen, på vägen gick vi förbi våra grannar och dom tyckte att det var sällan man såg en så snygg häst ;) Sen red vi omkring på ängarna och han var riktigt pigg och ville bara springa men han lyssnade ändå och krökte till lite på nacken även i traven. =) Sen fick han på sig sin flughuva i hagen och smörjde in halva ansiktet på honom nästan så han inte ska bränna sig. =P

Kring två bar det av ut till Lundgrens och sen åkte vi wakeboard och det var så härligt. Frida boörjade och som vanligt var hon duktig och hoppade lite smått över svallvågorna men när vi åkte förbi Holmö för att stajla lite så vurpade hon lite lätt typiskt nog.. . =P Sen var det Linneas tur och hon kom upp snabbt och åkte omkring lite i sicksack över svallet men hennes åkning slutade med en riktig praktvurpa där hon landade på ansiktet och lyckades ha munnen öppen så strängen under överläppen sprack lite och wakeboarden som är så svår att komma i tappade hon... Riktigt imponerande att lyckas med det.. ;) Sen var det min tur och jag gruvade mej rejält och såg framför mej att jag skulle vurpa på axeln men Linnea puttade i mej och sen tog jag mej upp på andra försöket och åkte lite väl lugnt men klarade mej utan att ramla så kanske vågar lite mer nästa gång.. Jag åkte i alla fall så vet inte om jag är dum som utsätter mej för det eller inte.. Men nog är det värt det.. ;)

Dagen avslutades sen med en tur ner till vattnet med vovvarna och dom var så duktiga och fick gå lösa hela tiden och dom badade som små tokar och var så söta.. =D
Men både jag och Mist kommer  verkligen sakna Binx när han åker hem  igen, dom trivs så bra och det är så härligt att se dem vara två och mysa på hela tiden.. Lockande att ha en till vovve men ska nöja mej med Mist ett bra tag till så kanske vi få låna Binx lite oftare bara.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0